استاندار یزد:

اختصاص سهمی شاخص از تسهیلات تبصره ای به بخش صنایع دستی/ بسترهای اقتصاد هویت بنیان تقویت می شود/ پیگیری مطالبات با تشکیل اتحادیه و صنف صنایع دستی

استاندار یزد از سخنانش از اختصاص سهم قابل توجهی از تسهیلات تبصره‌ای استان به بخش صنایع دستی با محوریت تامین سرمایه در گردش متناسب با نیازهای موجود در این حوزه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست فعالین حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با «استاندار یزد» و «معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی» برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست، با اشاره به افتتاح پانزدهمین نمایشگاه صنایع دستی استان یزد، اظهار کرد: باید بازنگاهی نسبت به برنامه‌ها و اقدامات انجام شده و قابلیت‌های استان در حوزه صنایع دستی انجام شود تا این فاصله با بازسازی انگیزه‌ها و برنامه‌ریزی بهتر کاهش یابد.
 
وی با اشاره به روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، گفت: این شاعر پارسی‌گوی با سرودن بیش از ۵۰ هزار بیت شاهنامه و تکرار ۲۰۰۰ بار نام مقدس ایران در دستگاه جبار حاکمان وقت، زبان فارسی به عنوان اصلی‌ترین عنصر هویتی کشور را از خطر نابودی نجات داد.
 
مهران فاطمی در بخش دیگری از سخنانش از اختصاص سهم قابل توجهی از تسهیلات تبصره‌ای استان به بخش صنایع دستی با محوریت تامین سرمایه در گردش متناسب با نیازهای موجود در این حوزه خبر داد.
 
وی با بیان اینکه هیچ گونه مانع حقوقی در راستای راه اندازی اتحادیه و صنف صنایع دستی وجود ندارد، تصریح کرد: به عنوان مصوبه این جلسه بر اساس فرایندهای موجود موضوع تشکیل اتحادیه و صنف صنایع دستی استان جهت پیگیری مطالبات این حوزه در دستور کار قرار خواهد گرفت.
 
استاندار یزد با تاکید بر لزوم تحقق اقتصاد هویت بنیان در استان گفت: رویکردهای و موضوعات راهبردی مربوط به حوزه صنایع دستی به عنوان امضای شخصی استان و حافظ اصالت‌ها و هویت‌های یزد و مانعی برای گسست فرهنگی باید در سند یزد نوین مطرح شود.
 
وی در ادامه از محصولات تولیدی استان به عنوان سفیر فرهنگی یزد نام برد و افزود: در این راستا «شرکت هواپیمایی یزد ایر» در طراحی لوگو، بلیت و روپوش صندلی‌ها و حتی نوع پذیرایی به گونه‌ای عمل کند تا مسافران به محض ورود به هواپیما در حال و هوای یزد قرار گیرند.
 
عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد در پایان با اشاره به اهمیت مسئله بازار در صنایع دستی خاطرنشان کرد: شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی استان با ده‌ها هزار کارگر و به عنوان معین صنایع دستی بازار مصرف بسیار خوبی در این حوزه خواهند بود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات