استاندار یزد مطرح کرد؛

شناسایی ۱۴۰ فرصت سرمایه گذاری در قالب کیف سرمایه گذاری/ عزم راسخ استان برای جذب سرمایه گذار خارجی

با اشاره به صدور مجوزهای بی‌نام در حوزه‌های مزیت‌دار استان مبتنی بر سند تحولی یزد نوین گفت: در این راستا بیش از ۱۴۰ فرصت سرمایه گذاری که زیر ساخت‌های آن در استان مورد تامین بوده در قالب کیف سرمایه‌گذاری آماده شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست سرمایه گذاری استان یزد با حضور «استاندار» و «معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران» به منظور معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و تشریح سیمای سرمایه‌گذاری خارجی استان برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، با بیان اینکه موضوع سرمایه‌گذاری به طور عام و سرمایه‌گذاری خارجی به طور خاص همواره از مهم‌ترین راهبردهای اقتصادی دولت سیزدهم بوده است، اظهار کرد: این مسئله در تمامی نشست‌های هیئت دولت مورد تاکید قرار گرفته و یکی از شاخصه‌های ارزیابی سالانه استانداران است.

مهران فاطمی با اشاره به صدور مجوزهای بی‌نام در حوزه‌های مزیت‌دار استان مبتنی بر سند تحولی یزد نوین گفت: در این راستا بیش از ۱۴۰ فرصت سرمایه گذاری که زیر ساخت‌های آن در استان مورد تامین بوده در قالب کیف سرمایه‌گذاری آماده شده است.

وی در همین راستا ادامه داد: در کمیسیون‌های مشترک اقتصادی با ریاست وزیر اقتصاد و دارایی، کشورهای هدف جهت سرمایه‌گذاری در استان یزد مشخص شود تا با برقراری ارتباط با آنها نسبت به معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری اقدام کنیم.

فاطمی از اعلام آمادگی استان جهت حضور در رویدادهای بین المللی سرمایه‌گذاری نظیر ACD 2024 در راستای ارائه ظرفیت‌ها استان یزد و همچنین برگزاری و میزبانی از دو رویداد بزرگ سرمایه‌گذاری ویژه «زرتشتیان جهان» و «شیعیان جهان» خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت پروژه‌های زیرساختی حوزه آب و برق برای استان عنوان کرد: در صورت امکان، فرصت بهره‌‌مندی از خط اعتباری چین و روسیه و حتی بانک توسعه اسلامی برای استان یزد فراهم شود.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت افزایش سهمیه حضور کارشناسان حوزه سرمایه‌گذاری استان یزد در دوره‌های آموزش بین المللی سرمایه‌گذاری تاکید کرد.

وی با اشاره به عزم راسخ استان یزد برای جذب بیشتر سرمایه‌گذاری خارجی، گفت: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به همراه ستاد سرمایه‌گذاری خارجی و اداره کل امور اقتصادی استان به طور خاص پیگیر مسائل حوزه سرمایه‌گذاری هستند.

استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان مصوبه این نشست مدیران و کارشناسان استان یزد در نشستی با حضور کارشناسان سازمان سرمایه‌گذاری ایران نسبت به تدوین برنامه‌ مشترک عملیاتی برای جذب سرمایه گذاران خارجی از چند کشور هدف اقدام کنند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات