نشست مشترک سفیر تایلند در ایران با استاندار یزد/ تاکید بر گسترش همکاری و ایجاد ظرفیت های جدید/ گستر‌ش ارتباطات تجاری در دستور کار قرار میگیرد

در نشست استاندار یزد با سفیر تایلند در ایران، بر گسترش همکاری و ایجاد ظرفیت های جدید تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک مهران فاطمی؛ استاندار یزد با پیکیت بونساد؛ سفیر تایلند در ایران برگزار و در جریان آن ظرفیت های استان یزد و بسترهای توسعه و تعمیق همکاری های فی مابین تشریح شد.
 
استاندار یزد در این نشست با خوش آمدگویی به سفیر تایلند و هیئت همراه گفت: خوشبختانه سیاست نگاه به شرق جمهوری اسلامی ایران و همچنین علاقه مندی مقامات عالیه ما به تعمیق روابط با کشورهای آسیایی، بستر مناسبی را برای توسعه همه جانبه روابط با دولت پادشاهی تایلند فراهم کرده است.
 
فاطمی در همین راستا خاطرنشان کرد: حدود 7 دهه روابط دیپلماتیک توام با دوستی، همکاری، احترام متقابل و همچنین حمایت دو کشور از مواضع  یکدیگر در اغلب مجامع بین المللی، گواهی بر این موضوع است.
 
وی با اشاره به وجود اشتراکات فراوان بین دو دولت_ملت ایران و تایلند، اضافه کرد: سابقه طولانی حضور ایرانیان در تایلند، ظرفیت فراوانی را برای همکاری از جمله برگزاری مناسبت‌های فرهنگی هنری با کشور تایلند در قالب همکاری‌های استانی و شهری ایجاد کرده است.
 
استاندار یزد در ادامه دولت تایلند را از بانیان اصلی تشکیل مجمع گفتگوی همکاری آسیا دانست و گفت: این مجمع؛ فرصت و توان مضاعفی را برای تقویت همکاری‌های فرهنگی بین ملل این قاره کهن در اختیار کشورهای عضو قرار داده است.
 
فاطمی افزود: امیدوارم یزد به عنوان پایتخت گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا  در سال ۲۰۲۴، نقش موثری را برای تحقق اهداف و برنامه‌های این تشکل ایفا کند.
 
وی با اشاره به قدمت ۳۰۰۰ ساله یزد و ظرفیت های میراثی و گردشگری آن، اظهارکرد: یزد به عنوان تنها شهر ایرانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو و کشور تایلند با داشتن تجارب ارزشمند در زمینه گردشگری می‌توانند هم افزایی و همکاری خوبی داشته باشند.
 
فاطمی در ادامه به برپایی نمایشگاه صنایع دستی در استان یزد؛ از امروز، اشاره و از سفیر تایلند جهت حضور در آیین گشایش این رویداد و بازدید از غرفه های آن دعوت کرد.
 
وی به جایگاه استان یزد در حوزه های اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: جایگاه ممتاز استان یزد در حوزه های اقتصادی به ویژه در حوزه معادن، صنعت کاشی و سرامیک، نساجی و حتی کشاورزی، ظرفیت‌های مکملی را برای توسعه همکاری ها با کشور تایلند فراهم کرده است.
 
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی استان برای تامین نیازمندی های کشور تایلند در حوزه مواد معدنی به ویژه سنگ آهن، شمش فولاد، کاشی و سرامیک، سنگ‌های ساختمانی و فرش ماشینی خبرداد.
 
وی با اشاره به تجربیات ارزشمند کشور تایلند در حوزه تولید جواهرات و سنگ‌های قیمتی، گفت: ما در این زمینه به ویژه تامین «ماشین آلات آنالیز»، «ماشین آلات تراش سنگ‌های قیمتی» و همچنین «سرمایه‌گذاری در حوزه سنگ‌های قیمتی» علاقمند به همکاری هستیم.
 
فاطمی خاطرنشان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی ساخت جواهر در ایران و تایلند و نیز برگزاری نمایشگاه های مشترک از اقداماتی است که می تواند به تبادل دانش و تجربه جواهر سازان دو کشور کمک شایانی کند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات